Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2007

Αλλαγές σε αυτοκινητόδρομους;

ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/11/2007

Διχάζει η παράκαμψη της Καλαμάτας - Πρόβλημα και στην Ιονία

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους μπορεί να μην έχουν ξεκινήσει, αλλά ήδη διαφαίνεται στον ορίζοντα η πρώτη αλλαγή. Δεν αφορά όμως την οικολογικά ευαίσθητη περιοχή του Καϊάφα στην καμένη Ηλεία, αλλά την παράκαμψη της Καλαμάτας, για την οποία έγινε σύσκεψη την Τετάρτη το βράδυ υπό την προεδρία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.

Η πρόταση, που διχάζει τους φορείς της Μεσσηνίας, αφορά τμήμα 4,5 χλμ., το οποίο αποτελεί την κατάληξη του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και βρίσκεται στη βόρεια πλευρά της πόλης, σε εκτός σχεδίου τμήμα της. Η μελέτη, που επικυρώθηκε και από τη Βουλή, προβλέπει ότι ένα σημαντικό μέρος του νέου δρόμου, το οποίο βρίσκεται σε ορεινή περιοχή, θα είναι «βυθισμένο». Θα κατασκευαστεί σε όρυγμα και η σύνδεση με το τοπικό δίκτυο θα γίνεται με τρεις ανισόπεδους κόμβους.

Η ανάδοχος κοινοπραξία προτείνει να αλλάξει ο δρόμος και να γίνει επιφανειακή κατασκευή. Ως αντιστάθμισμα προβλέπει να αυξηθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας και να κατασκευαστούν τρεις έναντι δύο ανά κατεύθυνση που προβλέπει η μελέτη. Να υπάρξουν επίσης πέντε κόμβοι, δύο περισσότεροι από τους προβλεπόμενους, αλλά να είναι ισόπεδοι και η κυκλοφορία να ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες.

Υπέρ της εφαρμογής της εγκεκριμένης μελέτης έχει ταχθεί ο δήμαρχος Καλαμάτας Δ. Δράκος. Με την άποψη αυτή συμφωνούν η υφυπουργός Απασχόλησης Σοφία Καλαντζάκου και οι βουλευτές του νομού Αντώνης Σαμαράς, Δημήτρης Κουσελάς και Δ. Σαμπαζιώτης. Κατά τη σύσκεψη ο κ. Σουφλιάς κάλεσε τους φορείς να του προτείνουν ομόφωνες αποφάσεις, σε αντίθετη περίπτωση θα επιλέξει το υπουργείο. Ως το τέλος του μήνα θα συνεδριάσουν για το θέμα το δημοτικό συμβούλιο Καλαμάτας, το νομαρχιακό συμβούλιο, το τοπικό τμήμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου κ.ά. Να σημειωθεί ότι έχουν ήδη υποβληθεί προσφυγές από κατοίκους, αφού ο νέος δρόμος διέρχεται από τον ποταμό Νέδοντα καθώς και άλλες προστατευόμενες περιοχές.

Προβλήματα όμως δημιουργεί και η Ιόνια οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα). Το περιφερειακό τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου με επιστολή του στον κ. Σουφλιά προαναγγέλλει ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα στο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου ανάμεσα στους κόμβους Εγνατίας και ΒΙΠΕ, που διέρχεται από το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων. Υποστηρίζουν ότι η πεδινή χάραξη που προβλέπει η μελέτη θα απαιτήσει μεγάλες αποζημιώσεις καθώς και έργα ηχοπροστασίας στα όρια των οικισμών Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου και Κόντσικας. Η εναλλακτική λύση, που είχε προταθεί από καιρό από όλους τους φορείς της πόλης αλλά δεν έγινε απόδεκτή από το υπουργείο, προβλέπει ορεινή χάραξη σε εκτός σχεδίου περιοχή στη βόρεια πλευρά των Ιωαννίνων. Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με το ΤΕΕ, δεν θα απαιτηθούν απαλλοτριώσεις αφού ο δρόμος θα διέλθει από δημόσιες εκτάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: